Slovenskí hotelieri hlásia v roku 2016 rekordy v návštevnosti zahraničnými turistami. Od jesene tohto roku zrejme pribudne viac Poliakov. HISTORICKÉ HOTELY SLOVENSKA totiž spoločne so Slovenským inštitútom vo Varšave a Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch zorganizovali pre poľských novinárov a cestovné agentúry veľkú prezentáciu slovenských hotelov a turizmu.
Veľká vizibilita vďaka trom silným subjektom
Hoci sa slovenskí hotelieri v marketingu v poslednom období zlepšili a výraznejšie ponúkajú svoje služby, prilákať väčší počet zahraničných turistov je pre nich v individuálnych prípadoch pomerne ťažké a najmä finančne náročné.
To sa mení v prípade, ak je hotel súčasťou väčšej skupiny alebo asociácie. Presne tak je to aj v prípade Asociácie HISTORICKÝCH HOTELOV SLOVENSKA. Tá sa spojila so Slovenským inštitútom vo Varšave a SACR a spoločne zorganizovali prezentáciu pre poľských novinárov a cestovné agentúry. Aj menšie slovenské hotely sa tak mali šancu odprezentovať v zahraničí.
Prezentácia vo Varšave nadväzuje na minuloročnú prezentáciu v Rakúsku a v roku 2017 ju bude nasledovať rovnaká prezentácia v Prahe. Cieľom týchto prezentácií je upozorniť našich susedov na turistické možnosti a ubytovanie v exkluzívnych historických hoteloch, ktoré im naša krajina ponúka.
Novinári aj cestovné agentúry sa zúčastnili v hojnom počte a naplnili kapacitu inštitútu do posledného miesta a o tému mali veľký záujem. Aj vďaka tomu sa slovenské historické hotely môžu v najbližších dňoch tešiť v Poľsku vysokej vizibilite v médiách.
Európania hľadajú exkluzívny zážitok doma
Aj kvôli geopolitickej situácii vo svete sa v Európe výrazne mení nákupné správanie v oblasti výberu dovoleniek.
Kým v minulosti Európania radi cestovali do exotických destinácií a najobľúbenejšie dovolenky boli v Egypte či v Turecku, tento i minulý rok sa trendy výrazne zmenili. Európski turisti stále hľadajú exkluzívny zážitok, chcú ho však kvôli bezpečnosti dostať doma alebo najďalej v susednej krajine.
Z tohto vývoja ťažia hotelieri aj v strednej Európe. Veľký záujem o dovolenky na Slovensku prekvapil už minulý rok v Rakúsku, tento rok sa situácia zopakovala v Poľsku.
Slováci sú na tento trend maximálne pripravení. Výrazne sa zlepšili služby a hotely sú schopné obslúžiť aj najnáročnejšiu klientelu. Tejto úlohy sa chopili hlavne HISTORICKÉ HOTELY SLOVENSKA, ktoré organizovali stretnutie s novinármi a cestovnými agentúrami vo Varšave. Prezentáciu viedla Sylvia Holopová, viceprezidentka HHS a riaditeľka Boutique Hotela Hviezdoslav v Kežmarku. „Historický hotel dokáže klientovi ponúknuť príbeh, top služby, wellness, špičkovú gastronómiu a nádherné prostredie. Prišli sme našim susedom ukázať, že za nadštandardnou dovolenkou nemusia jazdiť ďaleko,“ komentuje atmosféru historických hotelových zariadení Holopová. Prezentácie sa zúčastnil aj Chateau Gbeľany, Mikulášska chata, hotel Lomnica a Kaštieľ Mojmírovce s ponukou miestnych exkluzívnych vín.